Thursday, November 5, 2015

Начало

В началото на месец октомври 2015 година посетих за първи път Света Гора. Приятели от моят роден град Лясковец често ходят за Великден до Зографският манастир и вдъхновен от техните разкази аз също реших да посетя градината на Божията Майка. Когато подготвях пътуването си ми направи впечатление, че в интернет има много малко информация на Български език относно Света Гора и как точно поклонниците могат да организират пътуването си не само до Зографският манастир но и до другите манастири и свети обители на полуострова. Поради тази причина реших да започна този блог в който да сведа практическа информация на Български която може да бъде използвана от поклонниците. Когато подготвях моето патуване най-добро впечатление ми направи страницата на The Friends of Mount Athos на английско говорящи православни поклонници. Поради тази причина се свързах с тях и ги помолих за разрешение да преведа голяма част на информацията от тяхната страница на Български, което те с радост ми дадоха.
Голяма част от информацията на FoMA (Friends of Mount Athos), е доставена от отец Матю от Ватопед.
Всички права в този блог принадлежат на FoMA The Friends of Mount Athos, а преводът на български на мен Радослав Парашков. Цялата информация ми е дадена безплатно, и аз също така я предлагам по същият начин, и този блог няма никаква комерсиална цел.
Надявам се че блогът ми ще бъде полезен на български поклонници които са решили да поемат към Света Гора.

Изгревът на млечният път над Зографският манастир, Света Гора, Атон.

No comments:

Post a Comment